Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj algoritmického myšlení na střední škole pomocí programovatelných robotických systémů
Černý, Ondřej ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
This thesis explores the use of educational robots in algorithmic thinking development on a high school student level. In the first part of this thesis the foundational materials from various authors are examined. The approaches to the teaching of algorithmic thinking are analysed, current positions are defined, and possible future developments are proposed in accordance with the requirements of the curricular documents. The work first defines the general theoretic concepts and then moves on to specific technical solutions of the individual robotic systems. The aim is to identify the most effective robotic system for our specific teaching purposes. The second part of the paper presents 8 teaching lessons employing the robotic system EDISON. These lessons were carried out in a high school in Usti nad Labem. The lessons were analysed, and the effectiveness was verified using the action research methodology. The summary of the methodological notes could be the necessary sources for another teacher using this educational tool. KEYWORDS algorithmic thinking, algorithmic structures, computer science, educational robotics, educational coding
Rozvoj algoritmického myšlení žáků základních škol
Vais, Jan ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá možnosti rozvoje algoritmického myšlení u žáků základní školy. Algoritmické myšlení představuje nezbytný nástroj k účelné analýze problému a vytvoření postupu k jeho následnému opakovatelnému řešení. Hlavním výzkumným tématem této práce je nalézt efektivní způsoby rozvoje algoritmického myšlení, zejména jak formulovat problém a jak provádět rozvoj algoritmického myšlení s co největším efektem v edukačním procesu. V práci jsou shrnuty různé způsoby rozvoje algoritmického myšlení a přístupu k jeho výuce. Jsou definovány a analyzovány pojmy informatické myšlení, algoritmické myšlení, algoritmus a algoritmizace. Dále jsou specifikovány soudobé prostředky rozvoje algoritmického myšlení popsané v literatuře. Ty jsou kriticky zhodnoceny a v závěru teoretické části je vybrán nejvhodnější soubor prostředků a navržen způsob jejich aplikace. Akční výzkum byl realizován v kroužku informatiky na základní škole v Praze. Ověření účinnosti vybraných nástrojů proběhlo v patnácti šedesátiminutových hodinách. Těžiště tohoto výzkumu spočívá ve zvýšení kvality pedagogické praxe vyučujícího, v rozvoji jeho didaktického myšlení i dovedností. Na druhé straně je výsledkem lepší vzdělávání žáků a zdokonalení kvality poskytovaného vzdělávání. V práci je rozebráno šestnáct lekcí, jsou uvedeny jejich...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.